Grāmatvedības uzskaites principi un īpašās iezīmes

Organizēta un uzticama grāmatvedība – tas ir katra uzņēmuma galvenais uzdevums. Grāmatvedības uzskaites vešanas formu, uzņēmuma grāmatvedības politiku, kontu darba plānu, primārās dokumentācijas standarta veidlapas apstiprina vadītājs un izmanto tās uzņēmuma turpmākajā darbībā.

Grāmatvedības uzskaite atspoguļo visas operācijas un procesus, kas saistīti ar uzņēmuma darbību:

  • skaidrās un bezskaidrās naudas kustība, ienākumi un izdevumi;
  • krājumu un pamatlīdzekļu saņemšana un izslēgšana;
  • nekustamā īpašuma objektu – zemes, ēku un būvju uzskaite;
  • uzņēmuma uzņemtās saistības – parāds preču un pakalpojumu piegādātājiem, kreditoriem;
  • darba algu atspoguļošana un izmaksāšana, kadru kustība;
  • finansēšanas avoti – statūtkapitāla jeb pamatkapitāla resursi, uzņēmuma peļņa, amortizācijas (nolietojuma) izmaksas.

Šīs un citas operācijas tiek pakļautas dubultai uzskaitei, kā arī tās tiek savlaicīgi atspoguļotas grāmatvedības uzskaites kontos hronoloģiskā secībā, ievērojot aprēķināšanas principu. Visiem grāmatvedības uzskaites datiem jābūt apliecinātiem ar primārajiem grāmatvedības dokumentiem, saskaņā ar objektivitātes principu. Periodiski tiek veikta inventarizācija, lai pārbaudītu datu atbilstību faktiskajai situācijai, kas atbilst piesardzības principam.

Pamatojoties uz informāciju, kas atspoguļota grāmatvedības uzskaitē, grāmatvedis, stingri ievērojot noteikto periodiskumu, sastāda grāmatvedības pārskatus, veic inventarizācijas, sagatavo nodokļu deklarācijas un citas normatīvajos aktos paredzētās atskaites formas.

Uzņēmuma grāmatvedības pakalpojumu sniegšanas speciālisti nodrošina kompleksu klientu apkalpošanu grāmatvedības uzskaites jomā. Tuvāk ar sniegto pakalpojumu sarakstu Jūs varat iepazīties šeit.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *